31/8

Måndagar har blivit min nya favoritdag! Den har visat sig vara otroligt slapp, trots att vi går till 15.30! Vi har engelska, musik, lunch, svenska, HK, franska, SLUT! Denna måndag var förstås extra slapp eftersom vi gick och fikade med franskagruppen istället för att ha lektion. Detta är en av fördelarna med att gå franska och inte spanska eller tyska, vi har knytkalas ca 3 gånger/år och fika på stan ca 2 gånger/år!
Idag var jag på Åhlens och tittade runt lite, det bör nämnas att jag inte köpte en enda pinal trots att det är 30 % på hela sortimentet. Duktigt! Det ska ju stänga ned i oktober så därav REA:n. Jag tycker faktiskt att det är ganska sorgligt att Åhlens ska försvinna... det har ju liksom alltid funnits!?
Förresten så har jag gått och kärat ner mig i Smurfarna! Vi ska göra en redovisning om en serie på svenskan, och min grupp valde smurfarna. De är ju assköna! Det känns hemskt när jag tänker på hur lite serier jag har läst i mina dagar... faktiskt så har jag inte läst någonting förutom Eva & Adam (KP), Rosa (KP), och på sin höjd Kalle Anka ibland. Anledningen till att jag läst så pass lite serier (och även annat) är nog för att min moder en gång råkade nämna "Vad duktig du är på att läsa, Agnes". Och från den dagen vägrade jag, ca 3 år gammal, läsa en rad på flera år(Okej, jag ska inte överdriva, jag läste lite grann ibland, men det var verkligen inte mycket). Och det är nästan som att det där gamla, dumstridiga beslutet om att inte läsa har suttit kvar en aning, för ibland kan jag fortfarande tänka att läsa är det mest uttråkade man kan göra, trots att jag mycket väl vet att det inte är så.
Jaaaa, jag vet inte hur jag kom in på allt detta, men så kan det gå när inte haspen är på!

0 kommentarer: