3/9

Hejhej!
Nu har jag åkt på en dålig, tråkig och opassande förkyldning. Det är säkert svininfluensan som har hittat mig... Jag tycker iallafall väldigt synd om mig själv.
Igår efter skolan så slutade det med att jag for hem till Malin, vi skulle nämligen vara pluggisar och plugga. Det gick faktiskt grymt bra! Vi åt blåbärspaj, skrattade så att blåbärspajen höll på att komma upp och lärde oss samtidigt jättemycket. Det borde göras om!
Tove Granberg citerade denna torsdagsmorgon väldigt bra: "Lite spänning i vardagen". Jo, för det var nämligen så att vår buss krockade med en bil imorse. Det är lite småfräsigt! Bilföraren hade råkat slumra till och hamnade på fel sida av vägen, så den körde in i bussen med en plötslig smäll. Jag, som pluggade SO, började såklart undra vad som hade hänt. Det behövde jag dock inte göra så länge eftersom rykten i bussar sprids med racerfart! Det kom fram att bilens front var kvaddad, att det var en kvinna som körde, att hon var i chock, att hon hade kvaddat handleden och att hon hade gått ut ur bilen men sedan gått in igen för att hämta sin handväska m.m. Sen vet jag ju inte av vad som var sant men jag tror nog det mesta var det. Ingen blev då skadad iallafall. Vi fick sedan hoppa på Älvsbybussen för att kunna ta oss in till stan. En ganska annorlunda morgon. Min allra första krock, med andra ord!
Nu ska jag nog plugga lite bajs-engelska. Vi hörs!

2 kommentarer:

Emma sa...

oj, hjälp vad hemskt. Var det vår favoritchaufför Sjölund som körde möjligtvis? :O

Agnes sa...

Nej, det var Per-Ander eller vad han nu heter x) Jag funderar förresten på att gå ett gymnasium i Uppsala! :D