ett bra botemedel

Har man väl satt sig vid symaskinen är det omöjligt att sluta. I torsdags började jag väldigt impulsivt på en kjol. Det var ju tänkt att jag skulle plugga no, och att det skulle bli min sista pluggkväll på väldigt länge, men det visade sig att no:n inte befann sig hemma utan på skolan... Förbannad på mig själv började jag då sy en kjol. Idag skrattade pojkarna i klassen åt mig när jag berättade det på syslöjden. Lars citat löd: "Det är skillnaden mellan tjejer och killar, när killar blir arga slår de sönder saker, när tjejer blir arga så börjar de sy" Erics citat löd: "När du blir arg börjar du sy, när jag syr blir jag arg". Ganska bra sagt, tycker jag.

Efter skolan hann jag hem, äta en macka och sen bar det av till Luleå. Vi skulle nämligen se på bror och brors flickvän som skulle på balen. Åh, vad det var kallt men åh, vad de var fina!


0 kommentarer: