Words

Nu är det alldeles strax fredag vilket jag ser fram emot mycket. Det är ingenting roligt som händer (snarare tråkigt, som NO:prov t.ex) utan det är bara för att fredagar är fredagar. Man går omkring med en känsla av att snart är det äntligen dags för klassen att sjunga "Nu är det fredagsmyyys", gå ut genom dörrarna och in till helgen. Det här blev en något överdriven förklaring till varför fredagar är bra men det är faktiskt lite så!

Jo, förresten! I dag när jag och Miriam var påväg till bussen så såg vi ett skrivhäfte ligga i en snödriva. Jag kände "Jag måste bara plocka upp det" av någon anledning, så jag gjorde det. Häftet ägdes av en elev från åk 8 på Christinaskolan och innehöll en beskrivning hur klassrum E14 ser ut (ni vet klassrummet som min klass målade seriefigurer i, på väggarna, se länken nedan): "E14 är ett speciellt klassrum. Det finaste och coolaste klassrummet enligt mig, det är därför att 9C har målat jättefina målningar på väggen som Musse pigg och Kalle Anka"
Hehe. Vi tyckte det var jättekul :)

Inlägg med bilder på klassrummet: http://agnesisaksson.blogspot.com/2009/09/litterara-figurer.html

0 kommentarer: