Snabb äppelkaka

Kom på att jag har en Receptetikett på bloggen, så därför tänkte jag fylla på den med ett superrecept!
Det är världshistoriens godaste äppelkaka. Är omöjlig att motstå!
Ingridienser:
2 ägg
3 dl strösocker
2 1/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 äpplen
2 msk pärlsocker
100 gr smör

Så här gör du:

  1. Smörj och bröa en rund form med löstagbar kant. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Vispa ägg och socker vitt och poröst. Blanda mjöl och bakpulver i en annan bunke och vänd ner i äggsmeten. Häll smeten i formen.
  3. Skala och kärna ur äpplena. Skär dem i tunna klyftor och fördela över smeten. Strö över pärlsockret och pudra över kanel. Hyvla över smöret och grädda kakan mitt i ugnen i ca 35 minuter.

Serveras med yoghurtgrädde: Blanda 2 1/2 dl vispad vispgrädde, 1 dl grekisk yoghurt, 1 1/2 tsk vaniljsocker.

MUMS!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska ta mig tusan baka den idag! Är inte frisk än och det måste ju finnas nått gott hemma att äta då XD
I know you love me, XOXO Schtein

Anonym sa...

Alltså Stina, inte Jennas Schtein XD ;P

agnes sa...

Haha det är bra! Hoppas du älskar den xD