En månad till julafton

En endaste liten pytteliten månad är det kvar nu. Till julafton alltså. Och om jag räknat rätt så är det 21 skoldagar kvar. Iiiiih!

Idag är det tisdag vilket innebär full rulle för mig. Först pluggade jag 1½ h efter skolan, sen var det Jam på Korpen (VÄRLDENS TRÅKIGASTE) och efter det mat på subland. Sedan skyndade jag mig till skolan där det var information om John Bauergymnasiet i Skellefteå. Skolan visade sig ligga under mina förväntningar... Matte A, Svenska A och Engelska A en gång i veckan vardera, och resten icke teoretiska ämnen! Hmm. Jag vill nog gå en något bredare utbildning.
Och slutligen så var det dags för kör.
När jag kom hem möttes jag av lukten av nybakade kanelbullar. Eftersom mjölken försvinner för gott här på kullen imorgon, så tänkte mamma att hon måste ju bara få baka de allra, allra sista kanelbullarna, gjorda på riktig mjölk.
Simon har även röjt ur i kylskåpet så han ska kunna rymma hinkvis med mjölk. Då kanske vi får dricka den en eller två dagar till. TRAGISKT!

0 kommentarer: