19/8

Det blev inget inlägg igår för det var jag alldeles för kreativ för det. Ja, det blev ingen datortid alls för mig när jag tänker efter... puh! Det händer inte så ofta!
Jag började iallafall dagen med att leta upp ett blått, gammalt skrivbord som stod i kojan. Jag bar ner det och torkade, slipade, spacklade och målade det. Det blev riiiktigt najs! Bilder kommer senare idag! Sedan sydde jag klart mitt sängdraperi och hängde upp det i en spiral, och det gick förvånande bra! Jag trodde nämligen att det skulle svikta mycket mer, men icke! Även bilder på draperiet kommer senare.
Jag gjorde negerbollar och fick sedan VÄRLDENS städryck! Jag röjde ut ett skåp fullt med målarfärg, lera, papper, spel, pepparkaksformar, kritor, pennor osv. Och sorterade det hylla för hylla, låda för låda. Det tog ungefär 3 timmar, men det var det värt, för det är ju ganska bra om man ser vad som finns i skåpet?
Idag är det sista dagen på sommarlovet... och vad tänker jag göra? Jo, ungefär det jag gjorde igår. Ska måla nästa varv på skrivbordet (om färgen räcker), och dekorera draperiet med något tovat, ska baka inför mammas och Simons (Kan någon ge tips på vad jag ska ge honom i 18-årspresent?!) kalas och kanske också röja ut det andra pysselskåpet. Vi får se!

Nä, nu väntar skrivbordet på mig!

0 kommentarer: