14/8

Hej, jag är egentligen alldeles för trött för att ens kunna ha ögonen öppna. Men jag fick ett sms som upplyste mig om att jag inte kan ta moppekörkortet än (är ju inte 15 år), så då var jag bara tvungen att gå in och kolla på Vägverkets hemsida vad som egentligen är bestämt. Och det verkar som man ska göra värsta kunskapstestet hos Vägverket vilket man måste ansöka om via Länsstyrelsen och det mesta verkar väldigt komplicerat. Man ska dessutom ut och övningsköra i trafik. Usch... jag som trodde att jag skulle få slinka undan alla nya bestämmelser och ta förarbeviset nu, vilket jag hört att det skulle funka. Men icke!
Slänger upp en bild på en väska som jag raskt stickade ihop på semestern. Den är gjord av samma som man väver mattor av, typ trasor (?), och kostade hela 2 st enkronor på reprisen! Det gjorde riktigt ont i plånboken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ;)

stallan sa...

Men herregud Agnes vart har du den? :O