29/7

Just nu ligger jag i hängmattan och jäser, bloggar och njuter av det grymt härliga vädret!
Har varit på stan i dag med Mamma, vi åt glass och handlade mat. Jag hann även kika i lite affärer efter en höstjacka, men jag är nog lite för tidigt ute tror jag. Men det är bara bra, det betyder att sommaren inte är slut än! Har dock hittat en på HM:s hemsida som jag tycker verkar ganska snygg. Men man vet ju aldrig, plötsligt dyker en billigare och snyggare upp!
Senare idag ska jag baka min makalöst, extraordninärt, oerhört goda kladdkaka! Jag tror allt att jag ska slänga upp receptet här på bloggen:

Agnes KLADDIGA kladdkaka:
2 ägg
2,5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk kakao
100 g smält smör
1 dl mjöl
0,5 tsk salt

Gör så här:
1. Sätt på ugnen på 175 C.
2. Smält smör i en kastrull.
3. Vispa ägg och socker poröst.
4. Blanda samman resten, inte för mycket.
5. Häll i bröad form.
6. Grädda i 15-20 min.
7. Låt stelna och servera med grädde. PS! Jordgubbar är också ett hett tips!


Jackan från HM.

0 kommentarer: