22/7

Tjing! Dagen började med ett hurtigt besök hos Farmor för att klippa gräs och tjäna lite cash. Det gick inte så bra, gräsklipparen visade sig vara 100% död och vi stod där som två små mörtar och fattade ingenting. Suck. Så då fick jag istället gå omkring i logen och titta på gamla (för henne: nostalgiska) möbler vilket jag inte fann speciellt intressant. Efter någon timme tog jag cykeln hem igen (INTE MOPPEN!!!) och berättade om den mystiska gräsklipparincidenten för min familj. Då stack min bror till Farmor och tryckte in en röd platta som tydligen inte var intryckt, och vips så funkade den! Hmm... jag tyckte faktiskt att jag tryckte in den där plattan? Jag ska iallafall få komma tillbaka imorgon och klippa då istället.

Sedan kom Isak och vi plockade jordgubbar och ogräs, såg Starwars och skrev autografer. Men när jag inte ville ut och cykla med honom så for han hem. Då gick jag och hjälpte min bror med att bygga en vägg till stugan, fast jag glodde mest och tänkte på annat.
Nu har jag och Simon varit hos Isak och byggt lite på hans koja. Isak stod och dansade och sjöng för oss medan vi slet som vargar bland myggen. Det var trevligt!

0 kommentarer: