14/7

Det förra inlägget måste ha varit det längsta som någonsin visats på denna blogg! Men det blir lätt så när SkrivarLova är på besök. Men jag är rädd att detta inlägg också kommer bli en aning för långt... trots att det är jag JAG som skriver!
Dessa två dagar har varit extremt roliga! Faktiskt... helt hyperbra!
Efter den sorgliga filmen, som fick avsluta det långa inlägget från igår, så torkade Malin, Miriam och Lova tårarna lite grann för att sedan börja traska ned till tältet. En tät dimma hade lagt sig över fältet så det kändes helt awesome att vandra rakt genom den och endast urskilja få konturer av vårt vackra 4-mannatält. Vi satt uppe ett antal timmar och bara pratade, skojade och hade det bra. Men sen ville MriamTwilightFan och LovaFöredettaTwilightFan se på... Twilight, vilket jag och Malin vägrade. Så medan de låg och dregglade till Edward Cullen klockan två på morgonen så låg jag och Malin bervid och flummade. Vi fick många "SSSSCH" men det brydde vi oss inte om. Detta flummande ledde dock till att vi somnade...
Jag och Miriam var de första som vaknade ca 5 timmar senare, och det gjorde vi med 0% respekt för de som ännu inte riktigt hade lämnat sin djupa sömn. Vi klev på hår, ropade och pratade lite högre än vanligt. Efter bara några minuter gav detta resultat, Malin kom ut från tältet. Det var dock lite svårare att få upp Lova men även detta lyckades vi med tillslut.
Vi gick upp till huset för att äta frukost, sedan såg vi SOS där bla Lasse Åberg medverkade... fräsig gubbe, det där! Fast det tyckte nog inte Lova, för hon somnade och fortsatte med det trots att vi andra gick ut och lade oss på en filt och lekte ordlekar.
Efter ett tag råkade Malin nämna något som lät som "Jag vill bada", och swisch så var TheBadFantastAgnesIsaksson på fötter. Då blev jag sådär påfrestande och jobbig, för ivrigheten att få fara och bada bara sköljde över mig.
Efter många om och men så var vi påväg. Jag, Malin, Miriam, Lova och KusinIsak (min badkompis). Men för att göra MiriamSomInteÄrEnBadfantast nöjd, så for vi först på ICA och köpte godis.
Några timmar senare började vi köra hemmåt igen, och då hade vi hunnit med följande: Bada. Skvätta på folk som inte badar. Simma över till sandbanken. Göra bongotrumma av sand. Spela volleyboll. Ligga och sola. Äta choklad. Prata framtid. Göra sjöjungfru av sand. Bada lite till.
Och det bästa av allt var att vi hade hela sandön NÄSTAN för oss själva!
Väl hemma så packade vi ihop tältet och lite sådana tråkiga saker. Fast jag och Malin gjorde det mesta. Vi bar madrasserna. Medan Miriam och Lova låg och sov på filten. Och tiden flöt på, och plötsligt skulle Miriam och Malin åka hem.
Kvar var jag och Lova som satte oss och åt middag, lunch och kvällsmat. För vi hade varken ätit lunch eller middag och eftersom vi åt våra biffar så sent så blev det ungefär som vår kvällsmat. Nice! Vi gungade hängmatta och sedan tillbringade vi resten av kvällen åt att se på Gossip Girl på Lovas dator... jag är heeelt manipulerad! Hon for hem vid halv elva och då började jag lite smått att städa efter oss.
Såja! Här fick ni en alldeles för tråkigt ingående beskrivning av dagen idag! Bilder finns. Men inte här. Snart.
Nu har jag överskottsenergi... hejdå!

0 kommentarer: