10/7

De senaste dagarna har jag varit ganska så slutkörd efter de där tre veckorna, så jag har bara varit hemma och pysslat på.... väldigt tråkigt.
Igår började dock mitt bondejobb. Det känns ganska bra, för jag är i behov av pengar!
Då satt jag i en traktor i 6 timmar och hjälpte pappa att samla in balar. Det var vääldigt tjatigt: Gas i högst 3 sek, kopplingen,bromsen, växla till normal, vänta i ca 5 minuter på att pappa skulle lasta klart, sen kopplingen, växla framåt, gas osv. Det var en himla tur att jag hade radion och tovningen i högsta hugg, annars hade jag nog somnat ett antal gånger!

En sak som bör nämnas är att nu har jag kört SJÄLV med moppen till och från byn två gånger! Det känns himla bra! Min överbeskyddande bror tycker dock inte alls att jag är redo för att köra själv, han tycker nog helst att jag aldrig ska köra utan honom sittandes där bak. Och det säger han som började köra när han var tretton, med trimmad moppe x)

Och jag undrar skarpt var sommaren tog vägen?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har stickat på många konstiga ställen, men att tova i en traktor...ta en bild nästa gång!! Vilka roliga läger du varit på, förstår om du inte orkar mer än pyssla! Jag har börjat spinna igen, det får bli ditt nästa projekt- riktigt kul, man försvinner bara bort. Nu ska vi fixa Annies rum, ut med allt sk-t. kram m