tjugoåttonde.

Jag insåg efter gårdagens inlägg att tisdag och onsdag var fasligt lika varandra. Nästan lite läskigt. Exakt samma ordning på allt jag gjorde och till och med samma middag. Huhu. Den här dagen var dock lite mer annorlunda. Jag åkte nämligen till Luleå istället för Piteå, woho vilken skillnad! Som vanligt hade jag lite för höga förväntningar innan jag kom dit och hittade inte det jag letade efter.
"Hej, har ni några fler pärlor än dom på stället här?"
"Nej, tyvärr"
"Okej, vet du om det finns någon annan affär här som säljer pärlor?"
"Nej, den närmaste ligger nog i Piteå, faktiskt"
"..."
Tacka vet jag Piteå. Är nästan lite sugen på att åka in till tjejkvällen som pågår just nu, men jag tror att jag fått nog av att strosa i affärer för idag och för i veckan. Nej, istället tänker jag jogga, grilla och se film!

0 kommentarer: