spring.

Inatt drömde jag att det var 35 plusgrader ute. En ganska angenäm dröm, med andra ord. När jag vaknade visade det sig att det var två minusgrader istället vilket i och för sig också var ganska angenämt med tanke på hur isandes kallt det har varit nu sedan december. Inatt hoppas jag på att drömma om våren istället, för den saknar jag. Mycket.

Jag saknar att kratta bortglömda löv från förra hösten i korta byxor med vinden som viner i håret.

Eller att gå ut och fota våriga bilder.

Eller att jubla över de första björkknopparna.

Eller att fira valborg med fina vänner (Jennas bild).

Eller att fota de första svanarna.

Eller att kunna promernera på asfalten.

Eller att sitta på den stora stenen och samtala med kusin.

Eller att ligga i en hög och flamsa på det nästan gröna gräset.

Eller att befinna mig under en klarblå himmel och värmande sol.

1 kommentarer:

mallan sa...

ung och dum på näst sista bilden <3