Tjosan!

Dagen började med ett initiativfullt besök på Piteå havsbad, vi tänkte att alla moln som skymde solen skulle nog vara borta när vi kom fram och tjohej vad vi skulle bada. Men icke. Det blåste iskalla vindar så vi satte oss på skeppet och åt en baguett istället. Det var inte förrän vi kom tillbaka till staden som molnen släppte fram solen... typiskt. Vi gick på loppis, fikade på krokodil och handlade mat innan det bar av hemåt igen. Eftersom mätaren hemma stod på 25 grader varmt så jag tog tillfället i akt att inviga min nya, helt grymma fm radio/mp3-högtalare:



Den ser inte så grym ut på bilden men den är det egentligen.










Klockan åtta åkte jag, Simon, Lovisa, Axel och Isak in till Öjebyn, det var dags för Norbottens länslag p-94 mot motsvarande någonstans i Mexico... kan man säga. Det var en rätt så jämn match tyckte jag, trots att Mexico vann med 3-0.

Haha, vet inte riktigt vad det här blev för något.. men konstigt blev det iallafall. Ett sorts flummigt kollage som jag plötsligt snickrade ihop. Heh.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Lol, inte samma radio som vi har. BUDGET! DAH!