Hejdå Piteå!

Det här är det mest irriterande med hela packningsmomentet: När man klämt in allt nödvändigt och icke nödvändigt i väskan och med nöd och näppe lyckats dra igen dragkedjan så kommer man på det. Necessären. Den ligger där, lugnt och stilla, på handfatet i badrummet och väntar på att få en tandborste nerpackad. Detta kommer dock inte ske förrän efter tandborstningen morgonen därpå, och det är DÅ man kan packa ner den alldeles för stora och klumpiga necessären i den redan proppfyllda väskan. Det gör mig sjukt galen, varje gång!
Dock så skedde inte det idag eftersom min mamma upplyste mig om det, då väskan bara var halvfull. Hon upplyste mig även om en annan sak när hon tittade på vad jag packade ner: "Nej, men oooh, ska du verkligen ha med dig det där Lucky Luke-linnet? ....Eller nej.. vad heter det... n... njj... neeeew loook, ja, så hette det!"
Jag fick mig ett gott skratt och en till grej att mobba henne för i all evighet. Puss.

Aja, nu ska jag sluta flamsa på här på bloggen och försöka sova istället. Kommer alltså befinna mig på läger i Örnsköldsvik fram till på söndag så bloggen kommer nog mest troligt vara död fram till dess. Då vet ni det.
HEJ DÅ!

0 kommentarer: