Tredje advent.

Hej! Nej, jag är inte död, jag lever. Datorn har bara hamnat på listan "oviktiga saker" de senaste dagarna.
I fredags hann jag ungefär hem från skolan, innan jag skulle iväg igen. Det var dags för piteås luciakröning och min kör var "förkör" eller vad man ska kalla det. Efter det sjuktsade mamma mig till Mirrefirre. Jag fick liksom se Idol TVÅ gånger den kvällen. Jo, för först var inte Miriam hemma så då såg jag det med hennes pappa, sen kom Miriam, Malin, Stina, Eliza, Jens och Lasse inströmmande efter att ha varit på en konsert i Jävre. Så då fick jag gott se Idol ännu en gång med dem! Jag och Malin sov sedan över hos Miriam.
På lördag morgon kom mina föräldrar och hämtade upp mig alldeles för tidigt för att vara en lördagmorgon, men jag kan inte klaga över syftet med den tidiga upphämtningen: IKEA!
Det gick himla bra! Jag bröt inte ihop en enda gång, vilket jag brukar göra när jag är på IKEA. Man blir ju så sjuuuukt trött av att vara där!
Det blev inte så stora grejer för min del, lite ramar, lite lampor, lite lådor, lite ljus m.m.

Idag är det dags för Luciakonsert för kören. Låtar som vi har övat ungefär hela hösten ska äntligen redovisas så det kommer bli grymt! Det är i piteå stadskyrka kl 14.00. KOM DIT!

0 kommentarer: