Svenska = blogg

Tjolahopp! Eller egentligen känner jag inte "tjolahopp". Jag känner mer: "Hej jag vill fara hem och sova och sen vakna upp då det är jullov". Men nu är det som det är.
Jag har egentligen svenskalektion nu. Jag känner att jag inte vill ha svenskalektion. Så därför... skriver jag ett blogginlägg! Lova sitter brevid mig och har hittils lyckats få ihop denna text (den handlar om en författare): Voltaire sitter i en buske och bajsar på apor. Jag förstår mig inte på Voltaire. Varför bajsar han på apor? Kan han inte göra någonting konstruktivt.
Nej, Lova vill inte heller ha svenskalektion.
Idag ska vi lussa med klassen på något ställe, efter skolan. Det ska bli himla roligt... om jag bara kunde bli lite piggare. Kanske beror min trötthet på att Malin sov hos mig inatt? Vi spelade hockeyspel (egentligen vann jag), pluggade, åt chips och såg TV. Det var najs!

Nu kommer nog snart min lärare. Mööh.

0 kommentarer: