Hantverksmässa

Tjo!
Kom just hem från Hantverksmässan i Arcushallen... och självklart är min hjärna proppfylld av inspiration! Den är så full att jag vet inte var jag ska börja. Haha! Det blir nog mest troligt våttovning ikväll =) Men det bästa med det hela var nog att jag lyckades fixa mig en praoplats! Ska praoa på Ateljé Lisbeths ull. Hon hade nämligen en utställning där, så mamma tvingade mig att orka gå fram och fråga henne, och det var ju en himla tur att jag gjorde det... annars hade det blivit ICA Sigvards Livs i Roknäs. Inte så kul. Nu ska jag istället få tova en hel vecka!!! Kolla in hennes hemsida: http://www.lisbethsull.se/Lisbets_ull/Hem/Hem.html

Igår anlände jag hos Malin vid 2-tiden. Vi gick och handlade och började ganska snabbt med maten som skulle bjudas på. Senare kom Jenna, Eliza, Miriam och Stina och vi hade en riktigt rolig kväll! Vi hoppade t.ex. studsmatta på marken, det låter väl roligt? Haha. Vi kom i säng vid tre-tiden och jag känner att det börjar märkas på mig. Snark.

Nu ska jag, som sagt, våttova någonting. Men vad!?

3 kommentarer:

En skåning sa...

Så kul!! Klart bättre än charkdisken...! Nu har jag varit på spinnkurs och lärt mig sortera ull så nu undrar jag strängt - sorterade ni ullen innan ni kardade???? åhh så dumt att Sverige är så långt...

agnes sa...

Nej vi sorterade inte ullen. Men vi sköljde ur den i en balja med vatten och då for mycket gräs och sådant bort. Men vi har inte kardat ännu :/
Ja! Jag tycker också att Sverige borde kortas ned!

En skåning sa...

Tar med kardorna till Sthlm och undervisar mor din!