Marknad, Äggmålning & Miss Li

Gårdagen bestod av att måla ägg. Första gången jag gjorde det på typ... 4 år? Sist var när pyssel-skåningarna var här iallafall ;) Det hela var ganska kaosartat; Vårt bord var övertäckt med flera lager tidningspapper och färg. Simon hängde upp en hårfön i taket så äggen skulle torka. Han gick även ut för att fylla sitt eget ägg med sand, därför låg det sand lite här och var. Överallt stod tallrikar med utblåsta ägggulor i. Och mitt i allt detta bakade Emma citronkakor. Och det ledde till att även bakplåten fick en röd liten färgklick på undersidan.
Jag var lite tvungen att fota dem ;)

Idag for vi till SuperDunderMarknaden i Öjebyn. Jag hade väntat mig lite fler stånd än typ 10 st... Kakor. Sockar. Kakor. Bakelser. Bröd. Palt. Halsband. Bröd. Tyger. Hamburgare. Efter att ha skådat det underbara utbudet så gick vi till Farmors kyrkstuga för att fika.

Och jag tycker Miss Li är helt jättebra!

0 kommentarer: