8C i en nordisk mattetävling! ! !

Bröööl. Det blev ingenting igår, en efter en fick förhinder. Så vi bestämde att vi får försöka ta det nästa helg istället!

Igår fick jag ett sms som fick mig att hoppa av förvåning och glädje!
Det är ju så att vår klass kom 3:a i en mattetävling och då fick 4 st representanter från vår klass åka ned till Stockholm på en tävling där 9 andra klasser också fanns.
De kom 2:a första dagen (torsdag) och kom därför vidare till final (fredag). Och såhär löd smset från Malin:
"Hej, jag vet inte om alla har fått höra det än, men VI VANN FINALEN igår och nu ska vi då börja översätta arbetet till engelska. Eftersom vi ska till finland sista veckan av detta skolår och representera Svergie!"
Asså fattar hur coolt det här är! Vår klass representera hela himla SVERIGE i en mattetävling där fyra st klasser kommer delta: en från Svergie (vi), en från Finland, en från Norge och en från Danmark.
Det känns helt sjukt! Och ni representaner -Sara, Malin, Anton och Jens- ni är helt bäst!

Såja, nu har jag berättat om det. Vad kan jag mer skriva?
Jo, att idag har jag varit på kyrkan, pluggat biologi och engelska, legat ute i solen, fotat (bilder kommer) och nu ska jag på pizzan!

0 kommentarer: