politiker...

Om ni tyckte att inlägget från igår var lite underligt och oförståeligt så ska ni vara glada att vi inte publicerade inlägget som vi först skrev (det är jag & miriam som är "vi"), för då skulle ni verkligen inte ha förstått någonting :D

Idag har det varit en sådan dag som gjort mig lite sur.
Först fick vi veta att vi i nian kommer heta 9D och inte 9C!!!!!!!! Det är ju fullkomligt sjukt att Norrmalmeleverna som kommer till hösten ska få sno vårat namn?!?!?
Sen fick vi veta att det nog troligtvis kommer bli förändring i vilka lärare vi kommer ha, för när de ska "samla alla resurser" så måste ju liksom vissa norrmalmlärare även ha christinaelever. Och det är ju inte så konstigt. Men jag vill bara inte byta lärareeee, för de vi har nu är perfect!
Och sist men inte minst, vi (jag, lova & marcus) har varit på s.k krismöte med ordf. för tjänst och servicenämden, Christer Lindström och kostchefen Maria Stoltz. Där var även representanter från skolorna i Piteå.
De ville veta våra åsikter om maten. Och mötet var väl i sig ganska bra, även om man fick lite kramp i hjärnan när Christer säger: "Jag gick ner jättemycket i vikt när jag slutade dricka mjölk". När han framfört denna ofantligt idiotiska kommentar så tog det ca 0.1 sek innan jag och Lova bytte blickar och kände hur pulsen successivt ökade.
Det känns dock vääldigt långt borta att kunna få se någonsomhelst förändrning...

Snart ska jag på konfirmationsträff som pågår under denna helg, det ska bli himla najs!

0 kommentarer: