Min Påsk

Dom första dagarna på påsklovet var jag grrrrrrrymt slapp. Gjorde precis ingenting.
Sen däremot, kom Annie, Axel & Marianne och hälsade på:

TORSDAG:
Vi bestämde oss för att ta en tripp till stan.
Axel storhandlade verkligen och jag & Annie köpte var sin scarf och ett par solglasögon.

FREDAG:
Fredag var helt klart den härligaste dagen. Enligt väderrapporterna skulle det bli mulet, men inte ett moln så långt ögat kan nå!!!
Vi tolkade ungefär 3-4 timmar bakom skotern (med madrass), att tolka är nog den roligaste vinteraktiviteten jag vet :D
Sen på kvällen så bastade jag, annie & axel. Och tro det eller ej, men till och med jag rullade mig i snön!





LÖRDAG:
Vädret var inte speciellt lockande denna dag, så det blev en inomhusdag istället.
Jag och Annie tänkte få upp en eld så att vi kunde grilla pinnbröd, men det gick åt skogen..alldeles för mycket blåst.
På kvällen kom vår kära släkt för att fira pappa som faktist fyllde år! Av mig fick han en låda med gummiband, en kulspetspenna & nåt-jag-inte-kommer-på-vad-det-heter.Vid 11-12 tiden på kvällen föddes det en liten kalv. Annie & Axel övertalade mig att följa med ut i ladgårn för att se på.

SÖNDAG:
Idag bröt min feber ut. inte kul... :(
Dom andra for till Sandön där det pågick en pimpeltävling. Dock så deltog dom inte i den ;)
Jag satt hemma och spelade TheSims tills dom kom hem, vi åt mat och spelade ännu mer Sims, vi gjorde också upp en eld.. SOM LYCKADES! Så då grillade vi äntligen pinnbröd, det godaste som finns!
Vid sjutiden for vi till Nina och hälsade på hennes tusentals olika sorters djur; Får, hästar, kaniner, kor, en tjur... okej, det var väl inte tusentals riktigt.
När vi kom hem satte sig alla och började på stickningar och virkningar å allt vad det var. Vi hade också väldigt kul åt våra olika dialekter (dom är skåningar). T.ex så tyckte dom det aaskul att vi sa " he slut ved" istället för " det är slut på veden" som dom säger... HAHAHA!

Jaa, det var en del av mitt påsklov, det.

0 kommentarer: